<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Kymmensormijärjestelmän jalo taito onkin sitten jotain mitä minä en ole vielä tähänkään ikään mennessä oppinut.

Kun minun taannoin tuli valita uusi valinnaisaine koulussa ehdotti äitini tekstinkäsittelyä, näppärä kun olen tietokoneella kirjoittamaan.

Näppäimistä sauhuaa sataa ja tuhatta kun ajatukset lentävät…mutta auta armias jos tekstinkäsittelyn opettajamme näkisi!

Olen kuullut mitä erikoisemmista tavoista kirjoittaa koneella, milloin on viisisormijärjestelmää tai nelisormijärjestelmää (myös etusormijärjestelmä, jota veljeni tuntuu toisinaan käyttävän) no, kukin haablaa tyylillään ja siitä syystä jätinkin sen konekirjoituksen pois kurssivalinnoistani.

Miksi  lähtisin vaihtamaan jo täysin toimivaa järjestelmääni? Toisinaan saattaisi pitää paikkansa, että kymmensormijärjestelmä olisi tehokkaampi tai nopeampi, mutta ihan riittävän nopeuden tunnun saavuttavani näinkin.

Ehkäpä joskus vanhempana mietin, että olisi sittenkin pitänyt aikoinaan osallistua konekirjoitustunneille, tai sitten ei.

Olkoon oikeatyyli ja ratkaisu mikä hyvänsä minä ainakin aion jatkaa räpylöintijärjestelmäni kanssa ja kuka tietää ehkä minäkin joskus opin siedettävän tavan räpylöidä tekstiä tietokoneelle.

 

p.s Pahoitteluni kaikille tekstinkäsittelyn opettajille ;)

      nim.katkera räpylöitsijä